Los Angeles

Lite förstoring av favoritskylt nummer ett – Hollywood!

Äntligen Hollywood och efter att ha hittat vårt hotell nära Walk of Fame var det förstås bara att ge sig ut för att titta på alla stjärnor.

Härligt att promenera på Walk of Fame och se vem som fått en stjärna i trottoaren. Otroligt att det verkligen är på riktigt, en stjärna i en sten!

Vi promenerade förstås på Walk of Fame hittade och tittade i de traditionella souvenirbutikerna och en del andra intressanta platser.

Snart blev det kväll i Hollywood vi åt middag och testade risotton som var riktigt gott.

Kvällen avslutades med latinoshow så himla bra!

Innan vi gick hem till vårt hotell passerade vi det berömda Roosevelt Hotel från 1927.

Nästa morgon körde vi bara en halvtimme västerut mot havet och Venice Beach. Resan börjar gå mot sitt slut och det återstår bara två nätter innan denna fantastiska resa tyvärr är slut. Vi hade bokat in de två sista nätterna i Venice Beach för att få lite sol och bad innan hemresan.

14.

Ganska slummigt område, med många hemlösa en hel del fattigdom och andra sociala problem.

Det kanske inte var något man tänkte på när man var ute på den fina beachen.

Stilla Havet är surfarnas paradis men lite för kallt för min smak.

Vissa saker är ju helt omöjligt att göra i USA medan andra saker verkar vara lite mer liberalt.

På strandpromenaden hittade vi detta populära gym.

Från vår balkong hade vi perfekt utsikt för att ha koll på vad som egentligen hände i Venice Beach.  Det var med blandade känslor att bo högst upp på femte våningen för att få både bästa utsikten men med fin utsikt fick vi även se en betydligt dystrare sida av Kalifornien, som hanterades dagligen av polis.

Sista dagen!

Alltid härligt att vara ute tidigt på förmiddagen allt känns så rent och fräscht.

Efter fyra veckor är det tyvärr dags att lämna USA, men det känns verkligen inte som vi är färdiga med detta stora land. Denna resa är bara början det finns så mycket mer att se.

Inte helt oväntat fick vi faktiskt ett helt bonusdygn i Los Angeles eftersom Norweigans Dreamliner var tjugofyra timmar försenat. Vi hamnade på ett hotell nära LA – flygplats och fick ännu en natt innan vi kom iväg hem igen.